Flying Penguin in Link Magazine

In Link Magazine van September 2016 legt Flying Penguin uit hoe het de firma TRUMPF Nederland heeft bijgestaan in de verhoging van klanttevredenheid.

GEODIS - FASE 3 CONNECT CALLING

Op 4 October was het zover: alle deelnemers konden in het op maat gemaakte online Flying Penguin systeem.

Hier kunnen ze de komende 9 maanden – elke 6 weken wordt er met een nieuw hoofdstuk gestart – naar hartelust oefenen, feedback geven en krijgen, in peergroups overleggen en vooral heel erg veel plezier maken en nieuwe manieren proberen.

Flying Penguin begeleid vanuit de zijlijn: geeft professionals feedback en sturing en aan het einde van elk hoofdstuk vind een beoordeling plaats.

GEODIS - FASE 2 CONNECT CALLING

Na het afronden van alle workshops en met medewerking van ruim 100 stakeholders konden wij aan de slag met het maken van het Connect Calling© programma.

Het programma zal bestaan uit drie delen:

  • Een uitgebreide reader met hierin alle course materials, achtergrond informatie en handige hints en tips op het gebied van verbinding maken met klanten.
  • Een online trainingsprogramma op het eigen Learning Management systeem van de klant, waarin de kernpunten van het gehele programma nogmaals de revue passeren.
  • Een online oefenomgeving met “live” situaties die mede door stakeholders zijn samengesteld om onbeperkt te kunnen oefenen en elkaar (peer coaching) van feedback te voorzien.

Alle – tijdens de workshops verkregen – input werd omgezet in “video scripts” die vervolgens werden gebruikt om acteurs (medewerkers en externe acteurs) voor te bereiden op de grote draaidag.

Deze draaidag, in samenwerking met Bureau Aardewerk, verliep vlekkeloos en leverde meer dan 150 verschillende situaties op waarmee de deelnemers zullen gaan oefenen. Het gaat hier om situaties uit de dagelijkse realiteit waarmee de deelnemers worstelen, waarover onduidelijkheid bestaat of waarin de klant normatief wil zijn.

DE NEDERLANDSCHE BANK

Samen met Bureau Aardewerk op gesprek bij DNB.

Hoogtepunt van ons verhaal was dit keer de aanpak die zo succesvol  bleek bij o.a. Geodis Wilson – het online oefenen van vaardigheden binnen een blended learning approach.

Wordt vervolgt!

GEODIS - FASE 1 CONNECT CALLING

Om draagvlak binnen de organisatie te creëren hebben we workshops ingepland van twee dagen in elke regio binnen het netwerk van deze global logistics provider.

  • Londen
  • Hamburg
  • Stockholm
  • New York
  • Parijs
  • Hong Kong
  • Singapore
  • Amsterdam

Tijdens deze workshops worden de deelnemers uitgenodigd en uitgedaagd om input te leveren op het vervolg van het programma dat grotendeels online uitgerold zal worden.

Tevens zullen tijdens deze workshop “high potentials” worden geïdentificeerd die in de vervolgfases een leidende rol op zich zullen nemen.

Voor deze groep wordt aan het einde van Fase 1 een “Train-the-Trainer” workshop georganiseerd.

OP GESPREK BIJ WOOX INNOVATIONS!

Zo leuk! Op gesprek bij WOOX Innovations. Voormalig onderdeel van Philips, nu van het prachtige Gibson brands. Jazeker, van die gitaren!

Als onderdeel van de integratie van alle Gibson brands mochten wij meedenken op het gebied van Sales & Marketing.

Wordt vervolgt!

SELLING INNOVATIVE VALUE

Een wereldwijd leidend bedrijf in de productie- en medische techniek wil haar positie als marktleider handhaven. Flying Penguin werd ingeschakeld om tot innovatieve oplossingen te komen op het gebied van klanttevredenheid, verandermanagement en het begeleiden van de commerciële organisatie in haar transitie naar “Value Based Selling”

CONNECT CALLING©

We zijn ontzettend trots op het feit dat we voor de derde keer op rij mee mogen denken over commerciële veranderingen binnen een top 10 speler in de logistieke dienstverlening.

Als onderdeel van haar strategie, wil deze speler nog meer aandacht besteden aan al haar klanten. Met name in “small & mid-sized accounts” wordt veel geïnvesteerd: zo wordt er een nieuw online quotation & booking platform gecreëerd en is er wereldwijd een nieuwe afdeling in het leven geroepen als onderdeel van de wereldwijde organisatie verandering.

Deze afdeling heeft als doel de klantbeleving positief te beïnvloeden. Als ambassadeurs van de organisatie worden zij geacht het aantal klantcontacten te vermenigvuldigen en zich nadrukkelijk te differentiëren van de concurrentie.

Flying Penguin heeft samen met de klant een programma ontwikkeld dat bestaat uit een blended learning approach waarin de medewerkers en managers een grote rol spelen. Door iedereen (zelfs klanten) mee te laten denken over de inhoud en opzet van de workshops, trainingen en materialen wordt iedereen deelgenoot.

Door innovatieve trainingsmethodieken in te zetten waardoor de nadruk ligt op online oefenen, peer feedback en delen wordt de aanwezige kennis, know-how and expertise optimaal benut voor eigen gebruik.

Een waar voorrecht om hier deelgenoot van te zijn!

TrainTool

Een van Flying Penguin’s officiële partners – TrainTool – was op zoek naar een organisatie die mee kon denken & werken aan grote projecten.

De afdeling Human Resources van Nederlands grootste semi-overheid instelling op het gebied van infrastructuur was op zoek naar een passend programma om de gemiddeld 25 nieuwe werknemers per kwartaal op een juiste manier welkom te heten.

Een detachering & recruitment organisatie spreekt jaarlijks duizenden mensen die op zoek zijn naar een nieuwe baan. Door een online programma klaar te zetten waarin mensen kunnen laten zien of ze de juiste vaardigheden voor een bepaalde functie bezitten, kan deze organisatie aanzienlijke tijdswinst boeken.

Bij een grote bank was de afdeling HR op zoek naar een programma om het grote aantal nieuwe werknemers elk kwartaal op een efficient en effectieve wijze welkom te heten. Specifieke vaardigheden zijn uitgevraagd en online gesimuleerd om nieuwe medewerkers te laten oefenen en online examen te kunnen doen alvorens zij worden blootgesteld aan klanten.

Sales leadership

Machwurth Team International, een leading trainingsorganisatie uit Duitsland, werkte aan een pitch voor een leading logistics provider.

Aangezien MTI de inhoudelijke expertise miste, werd – op aanraden van de klant – Flying Penguin benaderd om mee te denken. Uiteindelijk heeft Flying Penguin International de rol op zich genomen om het gehele Sales Leadership programma in opdracht van MTI de ontwerpen.

Daarnaast werd Gilles de Groot – senior consultant bij Flying Penguin aangesteld om het project wereldwijd te begeleiden. Het gehele middle management binnen Business Development werden ingedeeld in regio’s en lokaal door lokale specialisten begeleid. Als aanpak werd er gekozen voor de Fit to Fly™ methode.

Lokale workshops werden afgewisseld met online seminars, trainingen en one-on-one coaching sessies. Uiteindelijk werden strategische plannen geschreven, goedgekeurd en uitgerold binnen de organisatie.

Videostrip

De snelst stijgende online video aanbieder van Nederland benaderde Flying Penguin voor een maatwerktraject voor haar voltallige verkooppersoneel.

De vraag was zeer persoonsgebonden en maatwerk bleek bij veel grote trainingsorganisaties een te grote investering. Doordat Flying Penguin werkt met een netwerk van ervaren trainers en coaches en haar aanbod modulair heeft ingericht, konden wij wel maatwerk leveren. Dit tot grote voldoening van het verkoopteam